Privacy

Privacyverklaring
Van der Panne woning- & bedrijfsmakelaardij b.v. vindt uw privacy erg belangrijk. Wij willen u graag laten weten welke gegevens wij van u verzamelen en hoe wij daar mee omgaan. Uw persoonlijke gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld en wij gebruiken uw gegevens alleen voor diensten waar u om hebt gevraagd. Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Van der Panne woning- & bedrijfsmakelaardij b.v. . Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Wanneer u gebruik maakt van onze website geeft u aan het privacybeleid te accepteren.

College bescherming persoonsgegevens
Van der Panne woning- & bedrijfsmakelaardij verwerkt de persoonsgegevens in overeenstemming met de wet en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens. Hierbij houden wij rekening met de Wet bescherming persoonsgegevens en de Telecommunicatiewetgeving.

Uw persoonlijke gegevens
Door gebruik te maken van onze diensten geeft u aan dat u vertrouwen in ons stelt. Wij zullen er alles aan doen om uw persoonlijke informatie te beschermen. Van der Panne woning- & bedrijfsmakelaardij behandelt uw persoonlijke gegevens dan ook altijd vertrouwelijk. Daarnaast stellen we uw persoonlijke gegevens niet ter beschikking aan derden, tenzij u daar toestemming voor geeft. Uw persoonlijke gegevens worden alleen gebruikt voor de diensten waar u een aanvraag voor doet.

Welke gegevens worden door ons vastgelegd?
U verkoopt of verhuurt uw object
Wanneer u ons als makelaar inschakelt bij de verkoop of verhuur van uw object, dan legt ons makelaarskantoor de volgende gegevens vast:

- uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
- de reden van verkoop of verhuur, bijvoorbeeld groter wonen of verandering van werk
- de datum van aanmelding van het object en de periode dat het object te koop of te huur staat of heeft gestaan
- de omschrijving en kenmerken van het object zoals de vraagprijs of huurprijs, het bouwjaar, de oppervlaktes en indeling, kadastrale gegevens en de WOZ-waarde
- beeldmateriaal zoals foto’s en video’s van het object.
- de reden van een eventuele intrekking van de bemiddelingsopdracht
- wanneer het object is verkocht of verhuurd: de transactiegegevens zoals de verkoop- of verhuurprijs en de transactiedatum
- overige informatie die u aan ons verstrekt  

U bent op zoek naar een andere object
Wanneer u ons als makelaarskantoor inschakelt bij de aankoop of huur van een object of een bezichtiging doet bij een object, dan kan ons makelaarskantoor de volgende gegevens vastleggen:
 
- uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
- het zoekprofiel waarin uw wensen omtrent een object zijn opgenomen
- gegevens over uw huidige object zoals de koop- of huurprijs de reden van koop of huur, bijvoorbeeld groter wonen of verandering van werk
- uw leeftijds- en inkomenscategorie en gezinssamenstelling
- wanneer u een object heeft gekocht of gehuurd: de transactiegegevens zoals de koop- of huurprijs en de transactiedatum
- overige informatie die u aan ons verstrekt  

U koopt of huurt een object van iemand die gebruik maakt van ons makelaarskantoor.   
Wanneer u een object heeft gekocht of gehuurd en de verkoper of verhuurder heeft zich laten bijstaan door ons makelaarskantoor, dan kan ons makelaarskantoor de volgende gegevens vastleggen:
 
- uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
- gegevens over het object die u heeft gekocht of gehuurd zoals het adres, kenmerken van het object , de koop- of huurprijs en de transactiedatum
- de reden van koop of huur
- uw leeftijds- en inkomenscategorie en gezinssamenstelling
- gegevens over uw oude object zoals de koop- of huurprijs
- overige informatie die u aan ons verstrekt   
 
Waar gebruikt ons makelaarskantoor deze gegevens voor?
U verkoopt of verhuurt uw object of u bent op zoek naar een andere object
Ons makelaarskantoor gebruikt uw gegevens om de bemiddelingsopdracht die u ons heeft verleend uit te voeren. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:

- om uw object bij het publiek onder de aandacht te brengen, bijvoorbeeld op Funda, op de website van ons makelaarskantoor of in verkoopbrochures
- om taxaties en andere waardebepalingen uit voeren (uw object wordt alleen als referentiepand gebruikt) 
- voor het uitvoeren van analyses en rapportages zodat ons makelaarskantoor de dienstverlening kan verbeteren
- voor het toezenden van informatie over producten en diensten van ons makelaarskantoor; als u zich hiervoor wilt afmelden dan kunt u hiervoor contact opnemen met ons.  

U bent op zoek naar een andere object
Wanneer u ons makelaarskantoor inschakelt bij de aankoop of huur van een object of een bezichtiging doet bij een object. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:

- om informatie toe te sturen omtrent andere objecten
- om het uitvoeren van analyses en rapportages zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren
- voor het opstellen van formele documenten; Koopakte, koopovereenkomst, (OTD) Opdracht tot dienstverlening of Taxatierapport  

U koopt of huurt een object van iemand die gebruik maakt van de dienstverlening van ons makelaarskantoor. 
Ons makelaarskantoor gebruikt uw gegevens om contact met u te onderhouden, bijvoorbeeld om u de koopovereenkomst toe te sturen. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:

- voor adviesdoeleinden, wanneer u daarom heeft verzocht
- voor het uitvoeren van analyses en rapportages zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren
- voor het opstellen van formele documenten; Koopakte, koopovereenkomst, (OTD) Opdracht tot dienstverlening of Taxatierapport  
Kortom. Wanneer u gebruik wilt maken van onze diensten dient u bepaalde persoonlijke gegevens aan ons te verstrekken. Wij gebruiken deze gegevens alleen om de dienst uit te kunnen voeren.

Communicatie
Indien u e-mail of andere berichten naar ons verzendt is het mogelijk dat wij die berichten bewaren. Dit doen we enkel en alleen om u goed van dienst te kunnen zijn. Uw gegevens kunnen nodig zijn voor het verwerken van vragen en het beantwoorden van verzoeken.

Beveiliging en bewaartermijn
Ons makelaarskantoor zal ervoor zorgen dat uw gegevens adequaat worden beveiligd zodat uw gegevens worden beschermd tegen ongeautoriseerd gebruik, ongeautoriseerde toegang, wijziging en onrechtmatige vernietiging. Uw gegevens worden bewaard zo lang als noodzakelijk voor de hierboven aangegeven doeleinden of voor zover dit noodzakelijk is voor de naleving van wettelijke verplichtingen en voor het oplossen van eventuele geschillen. De door ons verzamelde gegevens. Wij bieden u altijd de mogelijkheid om uw gegevens in te zien, te veranderen, of te verwijderen. In dat geval dient u contact met ons op te nemen.
 
Inzage, correctie en verwijdering van door ons verzamelde gegevens
Verzoeken tot inzage, correctie of verwijdering van gegevens te richten aan ons makelaarskantoor onder vermelding van uw naam en adres. Ons makelaarskantoor zal in beginsel binnen vier weken op een verzoek tot inzage of correctie verzoek reageren. In geval van een verzoek tot verwijdering zal ons makelaarskantoor de betreffende persoonsgegevens zo spoedig mogelijk verwijderen, tenzij en voor zover de wet verplicht om de betreffende persoonsgegevens te bewaren of er (andere) dringende redenen zijn die zich tegen verwijdering verzetten. 

Wijzigen van het privacybeleid
Van der Panne woning- & bedrijfsmakelaardij b.v. is gerechtigd de inhoud van het privacybeleid te wijzigen zonder dat u daarvan op de hoogte wordt gesteld. Wij raden u dan ook aan om onze privacybeleid regelmatig te bekijken.

Vragen?
Van der Panne makelaardij neemt uw privacy erg serieus. Heeft u vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons makelaarskantoor.